vineri, 25 noiembrie 2011

Gem de mandarine


Un gem delicios si extrem de usor de facut. O prietena de-a noastra a vazut reteta la o emisiune culinara de la un post de televiziune italienesc si a incercat-o, apoi ne-a impartasit-o si noua. Nu am mai facut-o de vreo sase-sapte ani dar de curand mi s-a facut pofta sa o incerc din nou.

Ingrediente:
- 2 kg de mandarine
- 1 kg de zahar
- sucul de la 1 lamaie
- cuisoare, putin piper

Preparare: se spala mandarinele si se pun la fiert intr-o oala. Se fierb 20 de minute si se scurge apa. Apoi se taie fiecare mandarina in jumatate (in dreptul Ecuatorului :-) si se scot samburii, daca are. Cele cumparate de mine nu au avut nici un sambure. Apoi se dau printr-un robot de bucatarie pentru a se marunti. Se pun pe foc impreuna cu zaharul la foc mediu, si se amesteca constant ca sa nu se lipeasca de cratita. Spre final, cand mai scade, se pun cuisoarele si un stropt de piper (nu se va simti in final dar va da o tenta usor picanta) iar inainte de final sucul de lamaie. Se mai tine un pic pe foc pana vi se pare ca este legata (incercati consistenta separat, pe o farfurioara) si este gata. Eu am tinut-o pe foc aproape 1 ora. Are un gust dulce-amarui, extrem de placut.

2 comentarii:

  1. Urmaresc demult blogul iar in ultimul timp au aparut o multime de retete minunate fapt pentru care n-am mai rezistat si m-am hotarat sa_mi parasesc pentru cateva secunde 'profilul' exclusiv contemplativ.Suna si arata foarte bine aceasta reteta pe care o cautam de ceva timp si pe care vreau sa o testez zilele astea, impreuna cu painea de mai jos. Va tin la curent, acum ca am prins curaj!

    RăspundețiȘtergere
  2. thelemann, multumesc pentru apreciere. Te rog da-mi de stire cum iese gemul si painea :-)

    RăspundețiȘtergere