vineri, 11 noiembrie 2011

Briose cu iaurt

De ziua mea am primit de la prietena mea Cartea regala de bucate, scrisa de Principesa Margareta a Romaniei. Retetele adunate in carte sunt colectionate de la alti membri ai familiei regale iar multe au un parfum local, in functie de tarile de unde provin acestia sau de cele pe unde calatorit sau trait. Mi-a placut ca este scrisa simplu si candid precum si modul pozitiv in care principesa descrie toate 'capetele incoronate' care au contribuit cu retete pentru aceasta carte.

Eu am incercat Prajitura cu iaurt, care intr-adevar este foarte simpla de facut. Dat fiind ca nu aveam o tava care sa aiba fundul detasabil am pus pana la urma compozitia in forme de briose. Si am renuntat la glazura de ciocolata pentru ca nimeni din casa nu vroia briose cu glazura. Pentru Anton le-am pudrat cu zahar si au fost foarte apreciate.

In imaginea de mai jos pot fi citite ingredientele si modul de preparare. Pentru orice eventualitate le descriu mai jos, pe scurt.

Paharelul de la iaurt este folosit ca masura pentru toate ingredientele:
1 iaurt (de orice marca, natur sau cu fructe), 3 oua, 1 paharel cu ulei de floarea-soarelui, 2 paharele cu zahar tos, 3 paharele cu faina alba, 2 lingurite (1 pliculet) de praf de copt. Eu am mai pus lamaie rasa si stafide. Am pus compozitia in forma de briose si am lasat la cuptor cca 35 de minute la 180 grade. Sunt fine, pufoase si aromate. In viitor am sa incerc si cu glazura de ciocolata.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu