duminică, 20 noiembrie 2011

Paine de casa, cu faina integrala

Trebuie sa recunosc ca sunt innebunita dupa painea de casa. Desi incerc sa mananc cat mai putina paine, uneori nu pot sa nu ma bucur de o felie de paine buna, alaturi de zacusca sau alte bunatati. Am devenit pasionata de painea de casa acum vreo opt-noua ani, cand o amica mi-a povestit cum face paine si mi-a dat sa si gust. De-atunci am incercat diverse retete (simple si rapide).

Spre deosebire de Codruta de la http://codrudepaine.ro/ painile mele sunt facute la 'marea inspiratie'. Admir foarte mult precizia si dedicatia cu care se documenteaza, calculeaza si pregateste tot felul de painici, chifle si baghete delicioase (sunt sigura :-) recunosc insa ca nu am rabdarea sa pun si in aplicare sfaturile ei.


Painea de astazi am preparat-o astfel: 500 g faina integrala Sanovita, 250 g faina alba Grania (cu ambalajul verde), 1 plic de drojdie uscata (de obicei folosesc proaspata dar nu am avut in casa), 1 lingurita sare, 1 lingurita zahar, seminte de in, apa calda.

Am pus faina, drojdia uscata si semintele intr-un vas si le-am amestecat, am adaugat 1 lingurita de sare. Apoi am pus 1 lingurita de zahar intr-o cana si am amestecat cu apa calda (cca.400-500 ml). Am turnat intr-un 'caus' facut in faina si in acest timp am amestecat cu o lingura, pana s-a tranformat intr-un aluat. Nu las drojdia la dospit ci pur si simplu o inglobez in faina si pregatesc aluatul direct, am grija insa sa il las mai elastic. Inainte sa-l pun la crescut ma ung pe maini cu ulei (1-2 linguri) si 'netezesc' tot aluatul. Presar pe deasupra un pic de faina pentru ca imi place sa vad cum creste aluatul. Il pun la caldura si il las cca. 40-60 min. Apoi ung o forma (eu folosesc una de fonta, in care se coace foarte bine) cu ulei, transfer aluatul in forma si il pun la cuptor, unde las 1 ora, pana la 1 ora si 30 de minute la cca. 200-220 grade. Am un bat pentru frigarui cu care incerc sa vad daca s-a copt aluatul si in profunzime, daca iese curat atunci inseamna ca este copt.

Un secret important ar fi ca dupa ce scot painea de la cuptor, o pun pe un fund de lemn, o stropesc cu un pufaitor cu apa si o acopar cu un servet de bumbac, in acest fel coaja painii devine mai moale. De obicei o si pastrez intr-un stergar de panza si apoi o pun intr-o punga de plastic, pe care nu o inchid perfect, ca sa 'respire'. A iesit foarte gustoasa, bine coapta si satioasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu