duminică, 6 noiembrie 2011

Mancare de varza cu carne de porc

Ieri am gatit pentru prima oara varza cu carne. Este una dintre mancarurile preferate de Anton si pe care mama le face foaaaaarte gustoase. Este destul de usor de facut, daca depasesti etapa cu taiatul verzei. Eu am fost ajutata la acest capitol de socrul meu, care taie de obicei varza pe o razatoare (Borner). Am cumparat o varza imensa, din care a mai ramas un sfert, asta dupa ce umpluse cu varza tocata vreo doua castroane.

Se toaca varza si apoi se opareste intr-o cratita, apoi se strecoara. Separat se caleste/frige carnea pe ambele parti (se pune foarte putin ulei). Se scoate si se pune pe o farfurie. Intr-o cratita se pune ulei, un strat de varza, deasupra se aseaza bucatile de carne care apoi se acopera cu restul de varza. Condimentele cele mai potrivite sunt cimbrul si 1 legatura de leustean, spalate si puse deasupra. Se pune varza la fiert, se adauga ulei (nu fiti foarte 'zgarciti' cu uleiul, la varza conteaza, contribuie la gustul savuros), sare si piper. Se tine pe foc cca. 30 minute. Pe la mijlocul acestui interval se adauga bulionul sau pasta de rosii (in functie de cat este de concentrat/a) si (eventual) putin bors, pentru acreala. Se pune la cuptor si se tine aproximativ o ora.
A iesit foarte buna si dupa cum stiti varza si sarmalele devin si mai bune a doua-treia zi. Asa s-a intamplat si cu mancarea mea de varza, care astazi era si mai gustoasa. Am servit-o cu mamaliguta si nu ma mai puteam opri :-)


 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu