duminică, 20 noiembrie 2011

Supa crema de usturoi

Aceasta este una dintre cele mai bune supe creme. Desi suna periculos, aroma de usturoi nu este atat de puternica pe cat ati putea crede. Prima oara am incercat-o la Graz, acum doua veri, si mi s-a parut delicioasa. M-am documentat si am primit de la sora mea mai multe retete. Am incercat-o pe cea a unor prieteni de-ai ei si sunt foarte multumita. Este foarte simplu de facut si sigur o voi mai repeta.

Am folosit 7-8 catei de usturoi (in reteta scrie10 pana la 15, ceea ce mi se pare un pic prea mult), pe care i-am curatat si taiat rondele mai mari. Intr-o oala am pus ulei de masline si 3 linguri de faina si am amestecat la foc mic pana cand amestecul devine auriu si pastos. Am adaugat usturoiul si l-am lasat vreo doua minute sa se rumeneasca - in acest timp am amestecat. Am dat oala deoparte, am stins cu lapte rece (cca. 1 pahar) si am pasat amestecul. Am pus din nou oala pe foc si am adaugat zeama de supa (sau apa fiarta cu un cub de supa instant), cca. 1,5-2 l. Separat am fiert 2 cartofi medii si cand au fost aproape fierti i-am adaugat in supa. Am mai fiert aproximativ 10 minute si am inchis. In acest stadiu ar fi fost momentul in care se adauga smantana insa eu nu am avut asa ca a trebuit sa improvizez. Am adaugat 3 tringhiuri de branza topita "La vache qui rit" si am pasat din nou totul pana a devenit o crema fina. La sfarsit am adaugat patrunjel taiat.

A rezultat o supa crema absolut delicioasa, in special in combinatie cu crutoane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu