luni, 1 august 2011

Varatec

Ne-am intors astazi de la Varatec. A fost o saptamana exact cum ne doream – cu multa odihna, aer curat, mancare foarte buna si sanatoasa, natura, oameni placuti, si lista ar putea continua...

Postez cateva imagini cu locul unde am stat si curtea nemaipomenita, plina de flori. Uitasem ce frumos este acolo si acum ne-am promis ca vom merge in fiecare an. Maicutele sunt foarte amabile si discrete, nu simti nici o clipa vreo presiune din partea lor sa te porti in vreun fel sau altul. Fiecare vine acolo din motive diferite: unii vin sa se roage si merg in fiecare zi la slujba, altii vin pur si simplu sa se odihneasca si sa se bucure de natura si acesta era si cazul nostru.

Fata de 2003 acum existau si vreo 4-5 cocosi mari, 3 curcani si mai multe gaini, asa ca baietelul nostru a avut ce face in fiecare zi – sa hraneasca pasarile – iar noaptea se gandea ce sa le mai dea de mancare in ziua urmatoare.

Cat despre mancare, nu pot decat sa spun ca am fost rasfatati cu mancaruri foarte simple dar nemaipomenit de gustoase. Si nu este doar o impresie exaltata ci o realitate, pentru ca totul era proaspat cules din gradina, spalat si pus in mancare. Trebuia un ou pentru mancare, repede mergeau la gaini si gaseau un ou pe care il foloseau. Iar Anton facuse o pasiune ca dimineata sa manance ou fiert moale (si ouale erau mai micute dar foarte gustoase), a vrut si lapte (procurat tot din sat) – ceea ce acasa nu vrea niciodata, spre disperarea mea, si a mancat din fiecare mancare cu mare pofta. Dupa cateva zile de stat la Varatec avea in sfarsit obrajii rumeni.

Iar pentru noi, a fost o saptamana minunata. Am simtit ca ne-am odihnit, ne-am plimbat pe dealurile si in padurile din jur, ne-am bucurat de aceste zile in liniste. O sa revin in zilele urmatoare cu povesti mai detaliate.

O parte din bunatatile pe care le-am incercat: mancarica de cartofi
mancarica de fasole pastai
mamaliguta cu branza si smantana
salata de vinete cu ardei copti
ardei umpluti - de post
spuma de zmeura
si o painicica simpla si minunata
Legume, fructe si condimente din gradina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu