joi, 25 august 2011

Mousse au chocolat

M-am gandit la acest desert timp de cateva zile. Imi doream sa pregatesc ceva fara sa fie nevoie sa dau drumul la aragaz. Pana la urma tot a trebuit, insa pentru o operatiune minimala - topirea ciocolatei. Dupa primul search pe internet m-am oprit la http://mousse-au-chocolat.net/, dat fiind ca am vrut sa ma inspir direct de la sursa, respectiv un site frantuzesc.

Ingredientele au fost: 250 de g ciocolata neagra 50%, 100 g de smantana dulce (eu am pus Campina - nici nu am gasit ceva special pt. deserturi, dar a iesit f. bine), 4 oua. Nu am pus zahar deloc.

Reteta: 
- am rupt ciocolata in bucatele si am pus-o la topit in baine marie apoi am adaugat smantana si am amestecat bine;
- am separat albusurile de galbenusuri. Am batut albusurile spuma fara sa adaug zahar. Am amestecat bine galbenusurile si am scos pielita. Am adaugat galbenusurile peste ciocolata topita;
- am incorporat albusurile in ciocolata - procedati cu grija sa nu iasa aerul din spuma de albus. Eu am o spatula speciala, cu o gaura in ea;
- am pus in pahare (sau cescute) si am lasat-o la frigider vreo 4-5 ore.
Ideea initiala era sa pun deasupra zmeura, insa nu am mai gasit nici in piata, nici la supermarket. Am gasit in schimb capsuni si am facut o prezentare speciala. Nu sunt o maestra a decorarii deserturilor sau mancarurilor insa m-am straduit. Am realizat acest desert fin ca sa-i sarbatoresc de la distanta pe sora si cumnatul meu - implineau trei ani de la casatorie. Textura mousse-ului este deosebita, onctuoasa, densa (cred ca atunci cand folosesti ciocolata neagra aceasta caracteristica se accentueaza) si delicioasa. In viitor cand voi mai repeta reteta o sa incerc sa adaug stafide (tinute in prealabil in coniac sau whisky). Imi place ca zmeura sau capsunile de deasupra invioreaza 'seriozitatea' mousse-ului de ciocolata. Daca aveti si 1-2 frunzulite de menta - acestea ar implini desertul atat din punct de vedere cromatic cat si ca aroma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu