marți, 16 august 2011

Quiche cu sunca si praz

Oricat de frumos ar fi fost in vacanta eram nerabdatoare sa pregatesc ceva in bucataria mea de-acasa. A fost amuzant sa fac de mancare in bucatariile pe unde am umblat in aceasta vara dar acasa este altceva. Drept care azi dimineata m-am sculat un pic mai devreme (cat nu era foarte cald afara) sa pregatesc un quiche cu praz. Inspiratia mi-a venit ieri, cand am vazut legaturile cu praz la supermarket.

Reteta de baza pe care o folosesc o gasiti aici: http://mihaela-bunatati-din-bucataria-mea.blogspot.com/2008/03/quiche-cu-praz-si-sunculita.html . Iese foarte buna si am incercat diverse variante ale ei. Din cauza colesterolului ridicat incerc sa evit mancarurile si dulciurile cu mult unt, cu grasimi animale, oua multe, etc. insa totusi sa gatesc retete gustoase. Ce am variat/schimbat in principal sunt: cantitatea de cascaval - am pus mai putin sau am inlocuit cu branza de vaci mai slaba, in loc de 4 oua am pus mai putine - 3 sau chiar 2, nu am pus unt deloc. Cea de astazi a iesit perfecta, asta probabil si din cauza cuptorului pe care l-am schimbat intre timp si care coace mult mai uniform decat cel vechi.

Astazi am pregatit blatul asa: 300 g faina, 1/2 pachet de drojdie (de 25g), cca. 150 ml apa (merge foarte bine si cu lapte sau jumatate apa si jumatate lapte), 3 linguri de ulei, sare. Am amestecat si lasat aluatul la crescut pana am pregatit umplutura.
Am taiat cubulete 200 g kaiser (aici am facut o exceptie, apropos de intentiile mentionate mai sus - de obicei pun sunca de Praga insa nu am gasit proaspata), 2 fire de praz (intre 600-800 g), am pus 1 cutie (cca 200 g) de branza slaba de vaca (6% grasime) si 2 oua. Am calit kaiserul, am adaugat prazul si l-am lasat sa se inmoaie apoi am pus totul intr-o strecuratoare (ca sa se mai scurga sucul si grasimea de la kaiser). In acest timp am intins foaia de aluat si am pus-o in tava, am intepat-o cu furculita din loc in loc. Apoi, am adaugat peste praz si sunca cutia cu branza de vaci si cele doua oua si am amestecat. Am pus quiche-ul la cuptor la 200 grade timp de 30 de min. Am adaugat pe deasupra parmezan ras (doar pentru a face o crusta) si am mai lasat 15 minute. Mai puteti lasa tava putin in cuptor dupa ce inchideti focul. A iesit foarte bun.

Un pont util ar fi sa puneti branza de vaci si ouale cand aveti foaia intinsa in tava. In acest fel evitati sa se adune lichidul de la branza si oua care ar face coacerea aluatului si a compozitiei mai complicata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu