miercuri, 3 august 2011

Gazpacho

Ieri am pregatit Gazpacho - o supa tipic spaniola (mai precis din Andalusia). Caracteristic acestei supe este ca se pregateste fara fierbere - legumele se paseaza crude in blender - si se serveste foarte rece, dupa cateva ore. Am mai avut o tentativa acum mai multi ani si atunci am fost dezamagita, nu stiu daca gresisem undeva sau pur si simplu nu mi-a placut. Oricum, ieri mi-am achizitionat un mic robotel pentru taiat legume si am simtit nevoia sa il incerc.Mai intai l-am testat pe niste busuioc si cimbru pe care le pusesem la uscat. Le-am pus in tocator (separat) si le-am facut macinat si pus in sticlutele de condimente pe care le am.

Apoi, pentru supa m-am uitat rapid pe internet si prima reteta de gazpacho care mi-a iesit in motorul de cautare a fost aceasta: http://www.rondatoday.com/71/traditional-spanish-gazpacho-recipe

Drept care am taiat si tocat pe rand: 1 kg de rosii, 1 ardei gras, 1 castravete (cu tot cu coaja) 1 ceapa verde medie, 2 catei de usturoi, 3 linguri de ulei de masline extravirgin - eu am pus din cel aromat, 2 linguri de otet (din vin alb - eu asta aveam) - in reteta scrie 6, ceea ce mi se pare cam mult. Am pus la inmuiat putina paine si am stors-o bine cand am pus-o cu celelalte ingrediente in robot. Am pus mai putin de 250 g, cat scrie in reteta, poate jumatate. Si nu am pus apa deloc - in reteta de la linkul de mai sus scria ca se pune 1,5 l. Am mai adaugat sare si o lingurita buna de busuioc din cel maruntit de mine.

Am pus supa rezultata la frigider si am mancat-o peste vreo 3 ore, ornata cu castravete si ardei gras taiat marunt, frunzulite de busuioc si oregano si un pic de ulei de masline pe deasupra.

A fost foarte buna insa imi dau seama ca te poti juca mult cu aromele. De exemplu, la linkul de mai sus spune ca Jamie Oliver caramelizeaza usturoiul si ceapa, ceea ce cred ca ar da un gust interesant. Oricum, in aceasta seara voi servi inca o portie de supa la care voi adauga crutoane de paine frecata cu usturoi - ceea ce cred ca ar completa cumva aroma. Mi se pare ca branza sau crutoanele ar putea 'insoti' bine aceasta supa. As fi curioasa sa mananc aceasta supa asa cum se pregateste in Spania. Altfel, mi se pare o alegere foarte buna pentru zilele de vara si un adevarat 'bulgare de sanatate'.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu