joi, 4 august 2011

Pastrav cu mamaliguta provençale

Prima oara am mancat acest fel de mancare la un restaurant din Bucuresti si mi s-a parut foarte bun. Astazi este ziua sotului meu si pentru ca lui ii place pestele foarte mult era de la sine inteles ca vom pregati ceva in acest sens. Asa ca am facut varianta mea de pastrav cu mamaliguta provençale, care a fost foarte apreciata si laudata. Astazi pot lasa modestia la o parte si spune ca totul mi-a reusit foarte bine si sunt incantata ca am ales sa pregatesc aceasta combinatie - este un fel de mancare usor, cu gust simplu si savuros.

Pentru asta am cumparat sase pastravi (noi avem familie mare dar merg si mai putini) de dimensiune medie. I-am spalat si sters cu servet de hartie.
Apoi, i-am dat prin malai si am i-am pus in tigaie, cu un strop de ulei de masline si le-am pus si un capac, ca sa se patrunda mai bine. Intentia era ii fac ca pe gratar. Insa gratarul pe carbuni are putere mai mare decat tigaia mea pe ochiul de la aragaz, asa ca s-au facut destul de repede la exterior, insa la mijloc nu erau foarte bine patrunsi. Sarbatoritului nostru ii place pestele mai crocant un pic, deci nu se putea ca tocmai de ziua lui sa manance ceva aproape crud. Asa ca am improvizat rapid si am luat o tava in care am pus putina hartie de copt, apoi am desprins cu o spatula si mult mestesug (de fapt foarte usor :-) fileurile de peste si le-am pus cu fata in jos pe hartia de copt. Ideea era sa le mai las un pic la cuptor, ca sa se patrunda bine si partea mai putin facuta iar crusta de malai sa ramana crocanta. Deasupra le-am pus cate o felie de lamaie si am stropit foarte putin cu ulei de masline totul. Au mai stat la cuptor fix 15 minute la 200 grade si au iesit perfect. Separarea pastravilor in fileuri a eliminat coloana vertebrala si au fost mai frumos de servit si mai usor de mancat. Am mai pregatit si o cantitate mica de mujdei de usturoi, in cazul in care doreste cineva. A fost mai mult decat binevenit si s-a terminat rapid, de unde am tras concluzia ca am avut o idee buna.
In ceea ce priveste garnitura, mamaliguta provençale este o alegere foarte aromata si inedita. Intai am calit foarte putin vreo 4-5 catei de usturoi in putin ulei de masline (merg cat de multi - pot fi chiar 7-8), apoi am adaugat rosii date pe razatoarea mica (vreo 5 rosii mici, si aici merg mai multe) si cimbru uscat. Se lasa sa scada sosul. In acest timp se pregateste mamaliga in reteta traditionala si spre final se adauga sosul de rosii, se amesteca si se mai lasa un pic pe foc. Eu am mai adaugat si o lingurita de bulion dizolvat in putina apa, doar pentru culoare, sa fie un pic mai portocalie. Se rastoarna intr-o farfurie. La final am mai presarat deasupra putin cimbru, pentru decor si impresia artistica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu