duminică, 10 iulie 2011

Briose in doua culori - cu miere de albine in loc de zahar

Astazi am vrut sa-mi iau revansa. Ma simteam destul de neimplinita dupa esecul culinar de ieri. Dupa ce am facut prajitura cu cacao (ultimul post de pe site) m-am tot gandit cum sa fac prajituri cu cat mai putin zahar. Si astazi am facut o varianta cu miere, in forme de briose.
Sincera sa fiu, la prajitura cu cacao mi-a placut textura si faptul ca se pregatea foarte usor compozitia. In concluzie am pus urmatoarele:
- 3 oua
- 1 cana de faina
- cca. 3 linguri pline de miere (mierea pe care o am este mai densa, nu din aceea lichida si de aceea am aproximat cu lingura)
- cca. 2 linguri pline de smantana (eu nu am avut si am pus branza degresata)
- 1 praf de copt ‘stins’ cu lamaie
- o felie de unt de vreo 2 cm (taiata cubulete si topita in bain-marie), aprox. 30 g
- aroma de coaja de lamaie cu zahar (v-am spus ca am pregatit un amestec la frigider)
- vreo 4 cuisoare, 1 lingurita de scortisoara, un varf de cutit de cardamom (genul de condimente pentru turta dulce sau vin fiert)

Am amestecat toate ingredientele in afara de faina, pe care am pus-o la sfarsit si apoi am omogenizat totul. Am mai adaugat putina faina – compozitia trebuie sa fie ca o smantana groasa (cine a facut briose – cam aceeasi consistenta).

Am turnat in forme cam pana la jumatate si vreo cateva le-am lasat goale. Am adaugat la restul de compozitie 1 lingura plina de cacao si am amestecat bine. Am umplut formele goale (pentru briose simple cu cacao) si peste celelalte am mai adaugat cate putin, pana s-au umplut cam ¾ din forme.
Le-am pus la cuptor la 180 grade pentru jumatate de ora. Dupa vreo 30 de minute le-am scos si le-am pus pe deasupra cateva stafide (m-am gandit ca daca le-as pus de la inceput s-ar fi dus la fundul formei) si le-am bagat la loc. Am incercat cu scobitoare si am mai adaugat 5 minute. Deci, in total 35 de minute, dupa performantele cuptorului meu. De data aceasta au iesit foarte bune si moderat de dulci, ceea ce am apreciat in mod special.
Le-as numi briose in doua culori.

Un comentariu: