duminică, 2 martie 2014

Tort de trufe de ciocolata


Reteta este preluata dintr-o carte de bucate englezeasca insa am imbunatatit-o un pic. Varianta initiala era mai mult o prajitura cu crema. Compozitia pentru blat este prefecta, nu schimbati gramajul ingredientelor si indicatiile. La fel si crema. Eu am adaugat visinile din visinata si nuca macinata fin. Alta alternativa pot fi feliile si coaja insiropata de portocale, etc.

Se face destul de usor, desi pare elaborat. Trebuie doar sa va pregatiti toate ingredientele inainte.

Ingrediente pentru aluat: 200 g ciocolata (70% cacao), 200 g unt, 300 g zahar nerafinat, 4 oua medii, 150 ml smantana, vanilie (1 baton), 150 g faina (in reteta initiala era cu faina cu agent de crestere, eu am folosit faina Grania), sare de mare (1/2 lingurita), 1/2 pachet de praf de copt, 25 g pudra cacao

Se pregatesc formele pt. blat. Eu am pus in doua craticioare cu baza de 20 cm (compozitia este dozata pentru aceasta circumferinta). Se ung vasele cu unt si apoi se tapeteaza cu hartie de copt. Se taie cate un cerc din hartie pentru fundul vasului si cate o fasie pentru laterale. Se preincalzeste cuptorul la 160 grade C.

Se topesc 200 g de ciocolata intr-un vas, in baine-marie. Se lasa sa se topeasca 5 minute si se amesteca de 1-2 ori, pana se uniformizeaza.

Se pun 200 g de unt la temperatura camerei intr-un vas mare si se amesteca, se adauga zaharul nerafinat, apoi ouale, smantana, vanilia, faina, sarea si praful de copt, la sfarsit se adauga pudra de cacao. Se amesteca totul cu mixerul pana se omogenizeaza si devine cremos. Daca mai sunt bucati de unt netopite nu va ingrijorati, se vor topi cand se adauga ciocolata topita.

Se pune ciocolata topita si se amesteca usor pana cand amestecul devine omogen si fin.

Se imparte cantitatea de compozitie in cele 2 vase pregatite pentru copt. Se coc blaturile pentru aproximativ 35-40 minute sau pana se umfla un pic in mijloc. Se incearca cu o scobitoare, pana iese curata. Blaturile au o crusta fragila, lasati-le sa se raceasca un pic in vasele in care le coaceti si apoi scoateti-le si lasati-le pe un grilaj sa se raceasca complet.

In timp ce se racesc blaturile se prepara crema.
Ingrediente crema: 100 g ciocolata (70% cacao), 25 grame unt, 50 g zahar pudra, 150 g smantana sau iaurt cremos si fin (eu am pus Cremosso)

Se pune ciocolata si untul la topit in baine-marie, se ia bolul de pe foc cand este gata si se adauga zaharul si borcanasul de cremosso. Se amesteca pana se omogenizeaza si se lasa la racit. Nu se ingheata.

Se asambleaza tortul. Se pune primul blat si 1/2 din cantitatea de crema. Eu am pus visine din visinata (am scos samburii in prealabil), am pus cel de-al doilea blat si restul de crema. Pe deasupra am pus nuca macinata fin si am ornat tot cu visine din visinata. Recunosc ca la capitolul decorare prajituri si mancaruri nu am multa inspiratie si antrenament, asa ca am cedat sugestiei sotului meu care mi-a spus sa scriu cu visine 2014 (am pregatit tortul pentru noaptea de Anul Nou). Nu arata fabulos, data viitoare le voi pune pur si simplu in cerc, pe margine.

Important! Trebuie tinut intr-o camera racoroasa inainte de a fi servit, insa nu la frigider. Daca este vara si il tineti la frigider trebuie scos cu cca 40-60 minute inainte de a fi consumat pentru ca altfel este prea tare (ciocolata din blat se intareste) si nu se simte toata savoarea. Este extrem de dens si fin, trebuie neaparat incercat!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu