duminică, 2 martie 2014

Somon copt in sare cu garnitura de orez cu legume


Am pregatit acest somon pentru aniversarea socrului meu, in ianuarie. Toata cina a fost un succes.
Mancam foarte des peste dar am cateva retete pe care imi place sa le fac iar si iar. Aceasta este una dintre ele. Coptul pestelui in sare este ideal pentru pesti grasi si mai masivi. Crusta (pe care eu nici nu ma 'muncesc' sa o fac totala) actioneaza ca o soba, care coace pestele perfect insa nu-l usuca, ii pastreaza tot sucul si savoarea.

Am spalat pestele, am pus in tava o hartie de copt, am presarat sarea grunjoasa. Pestele l-am condimentat in interior (sare, piper, maghiran, un fir de patrunjel verde, usturoi taiat marunt si lamaie). Deasupra am turnat iar sare, am facut ca un acoperis. L-am lasat la cuptorul la 200 grade cca 1 ora-1 ora 20 min, bucata era destul de groasa si vroiam sa se patrunda carnea de langa coloana vertebrala.

Pentru garnitura am pregatit un orez salbatic cu legume condimentat cu turmeric. Am calit 1 ceapa, am adaugat orezul, am stins cu vin alb, am adaugat apa si am lasat sa fiarba cat scrie pe orezul pe care il folositi (in cazul meu era 17 minute) si spre sfarsit am pus turmeric.
Combinatia intre peste si garnitura a fost perfecta! Iar pestele a fost perfect pregatit, carnea a fost patrunsa dar suculenta, grasimea s-a scurs pe sarea grunjoasa. Coaja pestelui s-a decojit perfect, astfel ca am putut servi carnea cu usurinta. Am ornat cu felii de lamaie.
Nu pot uita desertul servit dupa peste. Nu a fost pregatit de mine ci cumparat de la Cofetaria Capsa si Patiseria Paul. Capsa ramane favorita noastra pentru bomboanele de ciocolata dar au si prajituri foarte bune, ca cele de mai jos. De la Paul am luat eclerurile zmeura si crema de fistic, o combinatie inedita si foarte bine potrivita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu