duminică, 2 martie 2014

Cornulete cu chimen


Aceasta reteta este de la soacra mea, ani de zile le-a pregatit pentru noi, cand mergeam in vizita. Obisnuia sa le faca in cantitati mari iar noi aduceam si dadeam si prietenilor si erau foarte apreciate.
Aluatul se face usor, mai migaloasa este rularea lor. Eu l-am avut pe socrul meu alaturi, care are o rabdare de chinez. Am facut doar jumatate din cantitatile de mai jos si au iesit 3 tavi. Este ceva de munca, dar merita!

Ingrediente:
1250 g faina
500 g margarina Rama (cub)
4 linguri mari de ulei
2 galbenusuri
1 pachetel de drojdie (0,25 g) dizolvata in 4 dl de lapte cu putin zahar si faina (se lasa sa creasca doar pana se amesteca celelalte ingrediente)
sare - 1 lingura (se poate pune si mai putin)
Se lasa aluatul la rece cca. 2 ore si apoi se scoate si se lucreaza.

Se intinde o foaie (nu exagerat de subtire), cca 1,5-2 mm grosime, se taie benzi de cca 5 cm si apoi triunghiuri precum cele din imagine. Se ruleaza de la baza mare spre varf, se aseaza in tava si se ung cu 1 ou intreg batut, peste care se presara sare grunjoasa si chimen. Cine doreste poate pune in aluat chimen praf.

Sunt absolut delicioase si nu te poti opri din mancat. Sunt ideale alaturi de bere dar, daca tineti la silueta pregatiti-le doar din cand in cand :-) , cand aveti musafiri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu