sâmbătă, 24 septembrie 2011

Bors cu carne de porc

Dupa ce mi-am lasat familia sa rabde de foame in ultimele saptamani - le-am pregatit numai mancaruri simple din cauza caldurii - astazi a trebuit totusi sa prestez ceva in bucatarie. Asa ca de dimineata am hotarat meniul pentru astazi. Aveam niste carne de porc - ceafa, dar fara multa grasime. Am decupat partile cu oase si am mai adaugat ceva carnita pentru un bors iar restul de carne l-am pastrat pentru o friptura.

Ciorba acrita cu bors este pasiunea mea. Sunt din Braila si acolo asa se si cheama aceasta ciorba - bors. Am pus carnea la fiert separat. In ultimii ani practic aceasta varianta, din cauza colesterolului crescut (mai mult pe fond genetic, dar tot trebuie sa am grija). Dupa ce fierb carnea o pun deja fiarta in ciorba sau supa, tocmai pentru a nu folosi zeama in care a fiert (care stiu, este foarte gustoasa).

Deci, am pus la fiert: 2 morcovi taiati marunt, 1 ceapa, 1 1/2 ardei grasi (soiul acela local dar unul rosu si unul galben), jumatate de dovlecel, si 2 cartofi medii. Am pus ulei, sare si piper si o vegeta bio pe care am cumparat-o de la Drogerie Markt - un loc unde puteti gasi multe ingrediente bune si la preturi rezonabile. Cand s-a fiert am adaugat si bucatelele de carne fiarta separat si apoi am pus borsul (trebuie sa adaugati in functie de acreala lui - fiecare marca il face un pic diferit) cca. 1 canita. La sfarsit taiati marunt leustean verde - ingredientul esential  pentru bors - il adaugati in oala, inchideti aragazul si mai lasati oala acoperita cu capacul.
Ce imi place mie: sa pun cartofii la fiert de la inceput - se mai dezintegreaza dar in acelasi timp ciorba/borsul devine mai cremoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu