duminică, 18 decembrie 2011

Uscatele



Astazi mi-a fost pofta sa fac uscatele (o reteta pe care o face matusa mea de la Braila). Am prelucrat un pic reteta si iata ce am folosit:
- 2 oua
- 3 linguri zahar
- 1 lingura cu varf margarina sau unt (masurata cand untul sau margarina sunt mai moi, dar nu topite)
- 1 varf de lingurita de bicarbonat
- putina drojdie proaspata (cca 10 g) diluata in aprox. 50-70 ml apa calduta
- faina, cat cuprinde.

Cu aceastea se prepara un aluat, daca este prea tare mai puneti un pic de apa calduta. Am lasat aluatul la crescut cca.30 de minute, apoi am intins foaia (nu foarte subtire - 3-4 mm), am taiat fasii pe lungime (latimea lor de aprox. 4 cm) si apoi le-am scurtat taind pe diagonala. In final erau dreptunghiuri sau romburi (daca taiati inclinat) de aprox. 4 x 12 cm, crestate pe mijloc. Se ia un colt si se introduce prin crestatura din mijloc si rezulta un fel de fundita. Se pune in tigaie ulei (destul de generos) si se incinge apoi se pun uscatelele la prajit. Va recomand sa stati langa ele pentru ca in uleiul incins se coc intr-o clipa. De aceea este bine ca dupa ce se incinge uleiul sa dati focul la mediu. Se intorc pe ambele parti si apoi se scot pe o farfurie pe care s-au pus servetele de hartie (pentru surplusul de ulei). Apoi se aseaza pe un platou si se pune pe deasupra zahar pudra. Au gustul unui desert simplu si gustos, fara pretentii. Imi plac mai mult decat gogosile si mi-aduc aminte de copilarie.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu