joi, 8 decembrie 2011

Quiche cu praz si sunca, acompaniat de o salata


Aveam chef de ceva bun si pe neasteptate m-am mobilizat si am pregatit un quiche cu praz si sunca (in mare acelasi de aici Quiche cu sunca si praz).


Mai intai am pregatit aluatul pentru blat: 300 g faina, 1/2 pachet de drojdie (de 25g), cca. 150 ml apa (merge foarte bine si cu lapte sau jumatate apa si jumatate lapte), 3 linguri de ulei, sare. Iese foarte bun si se coace absolut perfect. L-am lasat sa creasca pana am taiat sunca si prazul, apoi l-am intins si pus in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina. Am intepat blatul cu furculita in mai multe locuri.


Pentru umplutura am pus 800 g praz, curatat si taiat pe lung in jumatate si apoi rondele, 180-200 g sunca de Praza, cca 70-100 g cascaval ras, 2 oua si 3 linguri de smantana.
Am calit prazul cu sunca si le-am pus un capac deasupra ca sa se inmoaie, apoi am stins focul si am ras pe deasupra cascavalul, am pus ouale si smantana si am amestecat si am turnat peste blat. Am indoit partile laterale (daca este cazul le taiati dupa marimea tavii). 
Uneori umplutura are mai multa zeama dupa ce se caleste si atunci o strecor, de aceasta data insa nu a fost nevoie. Am pus cascavalul, ouale si smantana in ultimul moment, am amestecat si le-am pus peste blat si direct la cuptor, am dat focul la 220 grade, pentru 1 ora. Coacerea este si in functie de fiecare cuptor. Al nostru este mare si uneori prefer sa dau focul mai tare ca sa se incalzeasca mai repede si sa mai pun sub ea o tava, ca sa nu se arda partea de dedesubt.


Combinatia cu salata a fost absolut delicioasa. Am pus frunze de salata verde, frunze de salata iceberg, am ras un morcov mediu si 2 catei de usturoi pe razatoarea mica si am pus si vreo10-15 stafide aurii. Sare, ulei de masline si aceto balsamico. Foarte, foarte bun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu