duminică, 18 decembrie 2011

Supa de legume, cu galuste


Primul fel pentru pranzul de astazi a fost o supa de legume, cu galuste. Este una dintre alesele lui Anton si vroiam sa fiu sigura ca va manca ceva din toata oferta. Deci am curatat 2 morcovi, 1 patrunjel (radacina), 1/2 telina, 1 ceapa, 1 cartof si le-am pus la fiert. Am dat focul tare si am pus capacul, deci s-au fiert foarte rapid. Intre timp am pus sare si putin piper, putin delikat si spre final ulei.

Intre timp, am batut 2 oua si in timp ce le amestecam am turnat grisul in ploaie pana cand consistenta a devenit cremoasa si a inceput sa se curete de pe farfurie. Am pus 1 strop de ulei de masline si un 1 minuscul varf de cutit de praf de copt (o gaselnita gasita de soacra mea intr-o revista si care are cumva avantajul ca evita ratarea galustelor - dupa parerea mea ratate sunt adica acelea tari ca piatra).
In alta cratita am pus apa la fiert si cand a fost gata am pus sare si am inceput sa iau din compozitia pentru galuste, cu o lingura pe care o treceam mai intai prin apa rece de la robinet. Focul l-am dat la mic-mediu si cand incepeau sa se ridice galustele deasupra apei le intorceam usor cu o lingura, sa se fiarba si pe partea cealalta, uniform.

Prefer sa le fac in alta cratita doar pentru a evita un dezastru - sa se dezintegreze galustele in oala cu supa si sa iasa un mare haos. Intre timp scot legumele din supa si le pun pe o farfurie. Pot fi puse direct in farfurie sau folosite ca garnitura la alta mancare. Si transfer galustele in oala cu supa, inchid focul si pun capacul. In acest fel ele se mai umfla si isi trag gustul din supa. Cand deveniti mai siguri puteti sari aceasta etapa si le puteti fierbe direct in supa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu