duminică, 18 decembrie 2011

Mancare delicioasa de telina, cu prosciutto crudo

 
Acesta este un fel de mancare absolut delicios, inventat de mama. De cate ori il repet ma gandesc ce inspirata a fost sa foloseasca aceasta combinatie. Pentru ca telina mi se pare o leguma fantastica, cu gustul puternic aromat pe care il are. Este o idee buna de mancare pentru aceasta perioada pentru ca telina este destul de ieftina in piata si eu am cumparat o punga de peste 1 kilogram doar cu 5 lei. Este un pic mai plictisitor pana le curatati si le taiati insa merita osteneala.

Iata reteta: se taie marunt 1 ceapa mare si se pune la calit in ulei de masline sau de floarea soarelui. Eu am adaugat putina apa dupa 5 minute, ca sa mai reduc efectul prajelii. Intre timp am taiat telinele (eu am folosi 6-7 telini medii dar pot fi si 2-3 mari) in cubulete de 1-1,5 cm si cand au fost gata le-am adaugat peste ceapa si le-am calit un pic. Apoi am am adaugat apa cam pana la 3/4 din nivelul amestecului. Am folosit wok-ul, pentru ca amestecul era destul de voluminos si intr-o tigaie traditionala mi-ar fi fost mai greu sa manevrez compozitia. Apoi am adaugat o pasta de ardei capia facuta de mama si pasta de rosii preparata de mine, cat sa prinda culoare si gust tot amestecul. Puteti folosi in loc de pasta de ardei 1-2 ardei capia sau grasi (rosii sau portocalii). Am pus capacul si am asteptat pana s-a patruns telina (am incercat cu furculita) si atunci am taiat 1 legatura de marar si 1 de patrunjel, le-am pus peste si am amestecat. Am pus totul intr-o tava si pe deasupra am turnat ulei de masline. 

Pentru ca ar fi fost bine de servit alaturi de o friptura de manzat si pentru aceasta ar fi trebuit sa ma imbrac sa ies in piata am hotarat ca voi asezona totul cu prosciutto crudo, din care aveam in frigider. Am taiat felii mai groase si le-am pus pe deasupra, le-am presat un pic ca sa intre in sos si sa nu se usuce prea tare si am pus totul la cuptorul fixat la 240 de grade pentru cca. 40 de minute. A iesit absolut delicios. In admiratia mea pentru telina as vrea sa incerc in curand si reteta chinezeasca vita cu telina. Insa mai intai trebuie sa ma documentez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu