duminică, 24 aprilie 2011

Salam de biscuiti

Am incercat in sfarsit reteta lui Jamie Oliver, postata acum vreo 2 saptamani. Este de fapt o adaptare mai de restriste - adica in loc de cirese glasate am pus alte fructe exotice confiate (papaya, mango), nu am avut fistic si bezele.

Elementul pentru care trebuie sa-i fiu recunoscatoare ar fi amestecul de 2 tablete a cate 100 de g de ciocolata 75% cacao cu 150 g unt (eu cred  ca am pus chiar mai putin). Cand se pune la frigider sa se intareasca capata o textura foarte placuta, se taie foarte bine, textura biscuitilor este mai usoara decat la varianta traditionala cand se folosesc biscuitii simpli. Este foarte usor de facut si mi-a facut pofta sa fac si varianta mai 'de lux' propusa de J.O, cu prima ocazie cand o sa ajung intr-un loc unde voi gasi toate ingredientele.

Cantitatile:
200 g biscuiti digestive
100 g nuci
100 g stafide
100 g rahat de diferite culori (mai inveseleste coloritul)
aprox. 50 g fructe exotice confiate
150 g unt
2 tablete (100 g fiecare) de ciocolata amaruie 75% cacao (eu am gasit marca produsa de Mega Image, care nu este foarte scumpa si pentru prajituri merge foarte bine)

Ciocolata se topeste impreuna cu untul in bain-marie si se amesteca cu restul ingredientelor rupte/taiate bucatele. Intr-o forma mica de chec se pune folie transparenta, se rastoarna tot continutul, se taseaza ca sa 'se aseze' si sa arate compact cand se va taia. Se acopera cu folia transparenta si se pune la frigider ca sa se raceasca. Este foarte bun si fin.

Ce as completa data viitoare: as adauga in ciocolata rom, whisky, coniac, ceva care sa-i 'imblanzeasca' aroma de ciocolata amaruie. Pana atunci, il voi servi in compania unui pahar cu unul dintre lichidele mentionate mai sus :-)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu