joi, 14 aprilie 2011

Placinta cu mere facuta de mama



M-am puturosit si nu am mai postat nimic. Sambata am fost la mama care m-a tratat cu placinta de mere. Din pacate nu o am fotografiata taiata si pudrata cu zahar, asa cum ar fi frumos sa o servesti. Dar o postez chiar si asa, pentru ca ceea ce apreciez la aceasta placinta (dar si la mama :-) este autenticitatea, simplitatea, faptul ca nu vrea sa para altceva decat este.

Aspectul este mai "rough", dar imi place textura foii de placinta (plina dar crocanta pe deasupra), caramelizata pe la colturi, faptul ca pastreaza pe ea putina faina, urmele intepaturilor cu furculita...

Reteta pentru 4 foi de placinta:

Se dizolva 1 cub de drojdie (cca. 30 g) in 300 de g de apa calduta, cu o lingurita de otet si una de ulei. Apoi se pregateste drojdia si se face aluatul, care se imparte in patru - pentru cele patru foi.
Se rad apoi merele. Cate 3-4 mere pentru o foaie. Nu se pune zahar in ele.
Cand se intinde foaia, se storc merele si se pun pe ea, dupa ce a fost stropita in prealabil cu putin ulei, apoi se presara zahar si scortisoara. Se ruleaza si se pune in tava.
Se coace la foc potrivit si cand se scoate de la cuptor se acopera cu un servet, sa se inmoaie foaia.

Aceeasi reteta merge si pentru placinta cu branza. Branza se amesteca cu oua (4-5 oua), cu coaja rasa de lamaie, zahar si stafide. Se poate proceda ca si la cea de mere, adica sa se puna zaharul pe foaie. Ouale se bat inainte de amestecul cu branza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu