marți, 19 aprilie 2011

Ciuperci pleurotus la gratar cu mujdei de usturoi si salata verde

Astazi am incercat ceva nou, in dorinta de a nu mai consuma carne. Am trecut pe la supermarket sa mai cumpar cate ceva si am vazut la legume ciuperci pleurotus. Cred ca am mai incercat o data sa fac un fel de chiftelute de ciuperci, cu gandul la unele mancate la Varatec, la maici.

De data aceasta, sursa de inspiratie a fost http://raftulbunicii.blogspot.com/ , un blog pe care nu l-am sondat indeajuns dar la care o sa revin pentru ca are retete bune si fotografii frumoase. Acolo era prezentat un sandwici cu leurda, sunca si ciuperca pleurotus la tigaie.

Varianta mea a fost urmatoarea: am spalat ciupercile, am incercat sa le scutur de apa si le-am pus intr-o tigaie care functioneaza ca un gratar dar are avantajul ca nu face la fel de mult fum. Le-am intors si pe o parte si pe cealalta, le-am stropit cu putin ulei de masline si putina sare. Separat am facut un mujdei de usturoi - 3-4 catei de usturoi frecati in mojar cu putina sare, se adauga cate putin ulei (in total 1-2 linguri, in functie de cantitatea dorita) si vreo 2-3 linguri de apa, tot frecand in acest timp. Iese un sos alb si cremos.

Garnitura a fost o salata verde, in care am ras un morcov si un catel de usturoi, am taiat un fir de ceapa verde, am presarat cateva stafide (nu e inventia mea ci am preluat-o de la o prietena de-a noastra), am pus ulei de masline si putin otet.

A fost foarte bun si inedit. Codita ciupercilor era inca un pic mai atoasa, dar se poate da la o parte.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu