duminică, 26 februarie 2012

Tort cu doua creme de ciocolata, nuci si stafide

Ieri mi-a ideea sa fac un tort. De obicei ma apuca aceste initiative pe nepregatite si nu am rabdare sa fac retete foarte elaborate. Oricum acesta este usor si relativ rapid de facut - cred ca in total a durat vreo ora. Am facut si blatul pentru ca singura data cand am mai facut tort am folosit un blat cumparat si nu mi s-a parut fantastic.

Pentru blat am folosit reteta de aici chec doar ca nu am pus cacao. L-am copt intr-o cratita unsa cu unt si tapetata cu faina si apot l-am taiat in trei. Am pregatit siropul din cca. 500 ml apa si 5 linguri de zahar fierte impreuna si apoi l-am lasat la racit. Am adaugat putin rom.

 aici sunt doar doua dintre 'etajele' tortului

Am facut doua creme: pentru una dintre ele aveti reteta aici mousse au chocolat (eu am injumatatit cantitatile: 1 tableta ciocolata amaruie, 2 oua si 75-100 g smantana) iar pentru cealalta am folosit un plic de la Dr. Oetcker si care se amesteca cu laptele fara sa necesite fierbere. Am prajit un pic cca. 300 g miez de nuca si apoi le-am macinat un pic in robot.
Am insiropat primul strat si am pus prima crema (mousse au chocolat), peste care am presarat nuca. Din pacate acest stadiu am uitat sa-l fotografiez. Am insiropat al doilea strat de blat si l-am suprapus peste primul apoi am pus crema de cacao Dr. Oetcker - peste acest strat am presarat stafide. Am insiropat capacul blatului si l-am pus deasupra. Am pus crema aceeasi crema de cacao si pe deasupra si laterale, l-am nivelat si am presarat din nuca macinata. L-am tinut la frigider vreo 2 ore si l-am testat.

Personal, din motive de sanatate, evit untul in creme sau prajituri. Stiu ca da gust si savoare si imi place sa incerc uneori si feluri de mancare sau prajituri in care untul are loc de cinste. Aceasta reteta insa este o varianta mai usoara de tort, gustos si rapid de facut. Deja mi-a venit ideea ca data viitoare sa folosesc si niste visine din visinata :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu