duminică, 30 octombrie 2011

Stiuca rasol

 
 
Am avut o saptamana foarte grea. Anton s-a captusit cu o viroza urata de la un coleg de gradinita si apoi a dat-o pe rand la ceilalti membrii ai familiei. Eu si cu socrul meu am fost singurii care au scapat.
Astazi, ca sa sarbatorim incheierea acestei saptamni de cosmar am pregatit stiuca rasol. Vroiam sa mancam peste, dar o reteta usoara. Si a iesit perfect!

Am gasit la supermarket 2 stiuci foarte proaspete (una mai mare si una mai subtirica), recomandate chiar de vanzatoare. A trebuit sa le curat eu (ceea ce nu a fost neaparat o bucurie - de obicei prefer sa le iau gata eviscerate) insa partea buna a fost ca fiecare stiuca avea icre - pe care o s-o rog pe mama sa mi le pregateasca.

Pentru rasol am pus intr-o oala la fiert legumele taiate ca pentru supa: cativa morcovi (vreo 4-5), 1 patrunjel mai mare, 1 bucata de telina, si 1 cartof imens (echivalentul a vreo 3 cartofi normali) si 1 ceapa (intreaga). Am pus in zeama si putin 'Secretul gustului', cateva foi de dafin si cateva boabe de piper negru. Am scos pe rand pe un platou: mai intai cartofii (pe care i-am taiat apoi in cuburi mai mici), apoi morcovii, patrunjelul si telina. In apa in care au fiert legumele am pus la fiert stiucile taiate in bucati. Am pus capacul si dupa ce zeama a reinceput sa fiarba am mai lasat cca. 10-15 minute la foc mai mic. Aici trebuie sa verificati, sa nu lasati pana se dezintegreaza. Pestele fierbe foarte rapid. Am pus bucatile de stiuca pe platou, alaturi de legume, am mai pus pe deasupra putin ulei de masline si patrunjel. A iesit minunat, dupa cum s-au exprimat cei din familie - ca la un sanatoriu de lux din Elvetia (apropos de viroza oribila de care tocmai au scapat  :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu