joi, 23 iunie 2011

Supa cu taitei de casa si ficatei de pui la cuptor

A trebuit sa pregatesc pranzul rapid. Am de scris o lucrare si bineinteles ca as face orice altceva decat sa-mi termin treaba. In acest caz, am facut o supa cu taitei de casa si ficatei la cuptor, cu piure de cartofi.

Incerc sa am intotdeauna in casa zarzavat pentru supa (in cazul meu asta ma scoate intotdeauna din 'necaz' daca nu am inspiratie) si am facut si aluatul pentru taitei de casa (reteta preluata de la o prietena buna si draga) care seamana cu tagliatelle-le italiene.
Deci, am curatat si pus la fiert urmatoarele: 3 morcovi, 1 bucata de telina, 2 cartofi si o ceapa verde cu capatana mai mare si 1/2 dovlecel mare sau unul de marime normala. Imi place ceapa verde pentru ca da un gust mai picant la supa sau mancare.

Separat am batut 1 ou (albus si galbenus) cu putina sare si apoi am adaugat treptat faina, pana cand se face un aluat destul de dens. Pe o hartie de copt (am incercat si fara dar mi-a venit aceasta idee ca sa evit lipirea de planseta) am intins cu un facalet aluatul intr-o foaie cat mai subtire). Apoi le-am taiat fasii subtiri cu un dispozitiv cu rotita (similar cu cel care taie pizza dar mai mic, mostenit din mosi-stramosi :-).
Se poate taia foarte bine si cu cutitul. Dupa aceea se vantura un pic ca sa mai cada faina si se lasa un pic la uscat. Ideal este sa fie facuti cu 1 zi inainte. Uneori nu folosesc toata cantitatea de taitei rezultata si dupa ce se usuca pun jumatate la frigider, impachetati intr-o hartie. Pot tine max. vreo saptamana, nici nu am incercat mai mult.
 



In supa am adaugat putin ulei si sare (cine prefera poate pune si ceva gen delikat). Dupa ce s-a fiert supa, am scos separat dovelecelul, ceapa (de la care am pastrat doar partea alba) si le-am pasat, apoi le-am pus la loc. Eu folosesc aceasta strategie pentru copilul nostru mofturos, ca sa manance si legume la care este inca refractar. In acelasi timp, supa devine un pic mai groasa si are o textura mai interesanta.
Dupa aceasta operatiune am pus si taiteii la fiert si i-am folosit de aceasta data pe toti, pentru ca stiu ca voi avea 'clienti' la ei :-)

I-am fiert cam 15-20 de minute si am inchis.

Pentru ficatei: i-am spalat si i-am pus intr-un vas de Jena unde am pus putin ulei. Am taiat 2 catei de usturoi si i-am presarat, putina sare si piper. I-am lasat intai la cuptor cu capacul vreo 30 de minute (cca. 180 grade), dupa care am luat capacul, am pus un strop de vin alb si am mai lasat vreo 20 de minute.

Am fiert cartofii pentru piure si i-am pregatit cu putin unt si lapte. Nu sunt foarte incantata de textura piureului, de obicei imi place un pic mai pufos, nu cremos ca acum. Am folosit cartofi noi (ceea ce nu cred ca a fost foarte inspirat, dar ii aveam in casa) si am amestecat cu pasatorul (acela care se foloseste pentru supa-crema), care cred ca a facut amestecul prea fin. Cam atat. E bun, sa incercati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu