duminică, 22 mai 2011

Placinta cu spanac si telemea

Astazi am vrut sa refac doua variante de placinta intr-una singura. De obicei gaseam la supermarket placinte foarte bune - una cu spanac iar cealalta cu telemea. Sunt facute de o firma greceasca si doar se puneau la cuptor. Bineinteles ca nu imi place sa iau mancare congelata dar uneori ajungeam in aceasta situatie si placinta aceasta era una dintre variantele fericite de mancare semi-preparata.

Dar am vrut sa incerc si varianta 'de casa'. Aveam foi de placinta in congelator. Le-am dezghetat si am uns un vas de jena cu putin ulei. Am suprapus doua foi in cruce, pe care apoi le-am uns cu ulei. Spanacul il oparisem mai devreme, l-am strecurat si l-am tocat si apoi l-am asezat peste foaia de placinta. Pentru cei care nu au timp merge si cu spanac din borcan (spalat si tocat). Am pus cateva bucatele de unt peste, am ras branza, am batut 1 ou si l-am turnat pe deasupra si am acoperit cu foaia de placinta ramasa. Apoi, pentru ca mai aveam cateva foi, am mai stropit cu putin ulei, am asezat alt rand de foi (ca prima oara) si am ras restul de branza, am mai adaugat 1 ou batut si am inchis si al doilea rand de foi de placinta. Am uns iarasi foaia cu ulei pe deasupra si am dat-o la cuptor circa 30 de minute la 180-200 grade. Cand se rumeneste se inchide cuptorul.

A rezultat o placinta in doua straturi - spanac si telemea - buna si usoara.






Un comentariu: