sâmbătă, 19 martie 2011

In sfarsit am inceput ...


De mult ma bate gandul sa-mi fac un blog despre bucatareala insa am tot gasit diverse scuze. Am tot admirat diverse bloguri si creativitatea autoarelor / autorilor si ma gandeam ce pot sa aduc eu in plus sau daca o sa ma tin de treaba. Tocmai mi-am luat un telefon cu camera foto incorporata si cred ca nu mai am scuze sa aman. Bucataresc cu placere mai ales in week-end si de obicei rezultatul este foarte apetisant. Sper sa va spun lucruri interesante, nu doar despre mancare ci si alte contexte unde oamenii se-aduna laolalta ca sa o savureze.

Astazi am pregatit un pastrav somonat la cuptor, cu sos de rosii. Ca garnitura am facut un risotto aromat cu ierburi de provence.

Retete:
Pentru peste: in tava se pune putin ulei, se aseaza pestele si se asezoneaza (sare, piper, felii subtiri de lamaie taiata, condimente speciale pentru peste sau pur si simplu 'la inspiratie' - maghiran (cu el am avut rezultate foarte bune), oregano, busuioc - usturoi taiat marunt. Deasupra se mai stropeste cu putin ulei, sosul de rosii se dilueaza cu putina apa si in el se mai pun 2-3 frunze de dafin.

Pentru risotto am folosit o reteta simpla: ceapa un pic calita (eu adaug si apa in ulei, in incercarea de a evita prajelile), adaugat orezul spalat, se amesteca, apoi adaug un pic de vin alb (1/4 de pahar) si apa cam de 2-3 ori cantitatea orezului si pun capacul. Amestesc din cand in cand iar spre final adaug ierburile.

Noua ne-au placut foarte mult :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu