duminică, 28 septembrie 2014

Tiramisu cu nectarine si mure


Este o varianta derivata dintr-una de Tiramisu cu zmeura, preluata de la Jamie Oliver. Este foarte simplu de facut, foarte fresh si usoara, un desert perfect pentru de primavara si vara. Am mai prezentat-o aici Prajitura de Martisor, in varianta cu capsuni.
Nu stiu cum se face, dar de fiecare data cand o pregatesc nu gasesc zmeura si atunci inventez alte scapari :-) Norocul acestei prajituri consta in blat si crema - sunt atat de bune incat iti poti permite sa operezi mici variatii la fructele folosite pentru garnisit.

Prajitura este compusa din 3 straturi. Blatul (de fapt piscoturi insiropate), crema (pe baza de mascarpone) si fructele.

Se folosesc piscoturi pentru Tiramisu. Eu am cumparat pachet cu mare din care am folosit aproape 2 pungi. Se pun piscoturile in tava cu fata crocanta (cea cu zahar) in jos. Pe deasupra am turnat cca. 70 ml. de Limoncello di Capri (lichior de lamaie). Eu am achizitionat o sticla de la Mega Image, am considerat-o o investitie si pentru alte ocazii. Pentru amatorii de lichior, poate fi consumat si ca atare. Este pic dulceag-amarui, cu un intens si interesant gust de lamaie.

Dupa ce am stropit piscoturile cu Limoncello le-am insiropat cu zeama stoarsa de la 3 portocale.
Separat am pregatit crema. Am folosit 2 cutii de mascarpone la care am adaugat cca. 3-4 linguri de zahar pudra, apoi am adaugat putin cate putin lapte, pentru a mai 'relaxa' crema de mascarpone si a o face mai lejera. Am adaugat si o semintele de la 1 pastaie de vanilie. Am asezat crema peste piscoturi si apoi fructele - in forma si configuratia dorita.
Delicios!




In functie de dimensiunea tavii si de cantitatea de piscoturi trebuie sa tineti seama:
- ca piscoturile sa fie bine insiropate (sa nu pluteasca in sirop dar nici sa nu ramana tari);
- sa nu puneti prea mult Limoncello ca sa nu devina ingredientul principal;
- sa aveti destula crema care sa acopere piscoturile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu