duminică, 12 iunie 2011

Meniu de sarbatoare

Astazi a fost ziua soacrei mele si m-am straduit un pic mai mult decat de obicei :-)
Planuisem de la inceput sa facem un pastrav somonat - o varianta de peste pe care tot o incercam si care este este buna in multe variante. In plus are si un pret rezonabil (fata de somon).

Pentru garnitura am combinat si imbunatatit reteta sugerata de o doamna cu care m-am conversat pe teme culinare (legume taiate fasii - dovlecei, ardei, ceapa, morcovi si cateva ciuperci - calite 10 minute la care se adauga apoi cca. 3 linguri de smantana dupa care se mai tine putin pe foc). Eu am pastrat prima parte a retetei, nu am avut ciupercute deci a trebuit sa inventez altceva. In plus m-am gandit ca baietelului meu o sa-i placa mai mult o varianta 'solida' a acestui fel de mancare. Deci, dupa ce am calit legumele le-am lasat un pic sa se patrunda (am pus o folie de aluminiu peste vas) timp de cca. 10 minute si apoi am adaugat niste cascaval ras (aprox. 100 g) si am mutat totul intr-un vas de Jena unde am mai adaugat 2 oua batute cu putina sare si piper si 3 linguri de smantana. Apoi am pus totul la cuptor - intai cu capacul vreo 30 de minute, dupa care am luat capacul si am mai tinut vreo 30 de minute, totul la 200 grade. Oricum, cand compozitia se incheaga si prinde un pic de culoare rumena deasupra atunci este gata. Este un fel de sufleu, dar legumele taiate fasiute dau un aer mai pitoresc si simpatic. Este usor si gustos!
Ca legume am folosit - 2 dovlecei, 3 ardei grasi, 2 morcovi mari, 1 ceapa marisoara.




Pentru peste am folosit o reteta foarte usoara dar fascinant de eficienta. Am vazut-o si la Jamie Oliver insa am aflat-o prima oara la Stockholm, unde somonul este la el acasa :-)
Se cheama somon in sare dar puteti folosi reteta si pentru dorada sau chiar pastrav. Se pune sare grunjoasa pe tava, pestele se spala, se scurge si se pune pe patul de sare. Inauntru eu i-am pus cateva feliute de lamaie, putina sare de mare si eu am pus de aceasta data oregano si maghiran (am observat la mai multe retete cu peste ca maghiranul da o aroma foarte buna). Am inchis burta pestelui astfel ca atunci cand voi pune sarea deasupra sa nu intre si in interior. Se presara sarea peste peste, atat cat sta pe el. Mai exista o varianta in care se amesteca sarea cu putina apa sau cu albus de ou. Nu am folosit-o niciodata, mi se pare mai complicata si n-am avut rabdare sa o prepar. Oricum functioneaza fantastic si asa. Crusta de sare formeaza ca o soba in jurul pestelui care se coace in sucul propriu si se mai scurge si din grasimea lui. La sfarsit se da sarea la o parte (se formeaza ca o crusta) si eu iau si pielita si il transfer pe alta farfurie. A iesit perfect! Adica bine patruns dar nu uscat. Sarea de deasupra nu intra deloc in interior.

Un succes total!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu