luni, 29 august 2011

Plachie

Duminica am pregatit peste plachie - unul din felurile in care mama obisnuieste sa pregateasca pestele. De data aceasta a fost un pastrav somonat destul de maricel. Ca garnitura am facut mamaliguta si mujdei. Nu eram sigura daca mujdeiul va merge cu sosul plachiei insa cei de acasa au fost foarte incantati.

Nu este deloc complicat de pregatit. Am pus putin ulei in tava, am spalat si pus pestele. In burta lui am strecurat 2-3 capatani de usturoi taiat marunt, am pus putin busuioc, maghiran si oregano, sare si piper si 3 feliute de lamaie.
Deasupra am mai pus cateva felii de lamaie, am mai stropit cu putin ulei de masline si apoi am diluat putina pasta de rosii si am pus-o in tava. Am lasat tava la cuptor vreo 30 de minute, apoi am turnat cca. jumatate de pahar de vin alb si am mai lasat 20 de minute, pana cand a mai scazut sosul si s-a rumenit pestele.

Mujdeiul il fac asa cum am vazut il facea bunica mea. Cateii de usturoi taiati marunt, pun peste ei putina sare, ii frec in vasul de lemn, adaug putin cate putin uleiul (in functie de ce cantitate vreti sa faceti) si apoi treptat apa. Succes total!

Inainte sa-l pun la cuptor:
si dupa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu